Vi blev 9 kanotister inför helgens paddeltur

Vi samlades och startade vår paddling från Grönebacke båtklubb, Askersund under lördagsförmiddagen. Fint väder var det lovat för helgen, men blåsigt. Efter att ha packat allt i kajakerna började vi paddla på längs norra kanten av fastlandet för att sedan gå söderut för att ta sikte på vår lägerö Hjortholmarna. Vi tog en lunchpaus halvvägs på Björkholmen.

Vi paddlade in i en vik på Hjortholmen som var skyddad från vågorna. Ön var populär bland båtfolket också, även om de inte var så många båtar så tidigt på säsongen. Våra tält ploppade upp här och där innan vi samlades för mat.

Middagen blev kring eldstaden och några tog sig en kvällspaddling innan solen gick ner på vindstilla vatten.

Morgonen därpå tog vi det lugnt med våra frukostar och packning av utrustning. Fortfarande sol med några tunna moln, lika blåsigt som dagen innan. Idag fick vi vågorna med oss.
Efter våra morgonbestyr far vi iväg och rundade stora Aspön mot Krokholmarna för lunch. Från Krokholmarna såg man Stor Vättern och några kajaker gav sig ut för att känna på vågorna.

Vi var tillbaka på vår utgångsplats på eftermiddagen och vi hade då paddlat 23 km.

Ett nöjt gäng rullade hem i sina bilar. Tack för en bra tur Ben Strengell!