Frågor och svar om hyrkajaker

Vem inom havskajaksektionen kan jag vända mig till för frågor eller hjälp kring uthyrningen?
Svar: Kontakta Peter Sjödin (070-532 3351) eller havskajak@vasteraskanot.se

Vad ska jag göra när jag kommer åter till kanothuset med kajaken?
Svar: 

  • Torka av kajaken utanpå och inuti så att den är torr och ren
  • Lägg däcksluckorna i kajaken
  • Lägg den delade paddeln i sittbrunnen
  • Häng upp flytvästen på insidan dörrarna
  • Lägg in kajaken på ledig plats i X-containern och häng upp blött kapell på kajaken så att de torkar
  • Skriv gärna i gästboken och berätta om att allt är OK eller om något krånglat
  • Om något är trasigt kontaktar du ansvariga i havskajaksektionen

Jag har bokat kajaken i bokningssystemet. Hur kommer jag nu åt kajaken och hur ska hyran betalas?
Svar: 
I samband med bokningen får du en bekräftelse som mail. Där framgår hur du kommer åt kajaken.

Pengarna betalas in på pg 218277-2.

Vad kostar det att hyra en havskajak?
Svar: Klicka på Regler och priser för mer information

Jag är medlem i Västerås Kanotförening, men har ingen identitet för att logga på.
Svar: 
Sänd ett mail till havskajak@vasteraskanot.se och be att du får dig tillsänt en identitet. Om du har några problem med detta kan du kontakta Peter Sjödin, 070-532 3351 

Vem har rätt att låna eller hyra föreningens havskajak?
Svar: 
Alla föreningsmedlemmar, som har identitet och lösenord för att logga in på bokningssystemet, kan boka kajak.