Frågor och svar om hyrkajaker
Vem inom havskajaksektionen kan jag vända mig till för frågor eller hjälp kring uthyrningen?
Svar: Kontakta Peter Sjödin (070-532 3351) eller havskajak@vasteraskanot.se
Vad ska jag göra när jag kommer åter till kanothuset med kajaken?
Svar:
- Torka av kajaken utanpå och inuti så att den är torr och ren
- Lägg däcksluckorna i kajaken
- Lägg den delade paddeln i sittbrunnen
- Häng upp flytvästen på insidan dörrarna
- Lägg in kajaken på ledig plats i X-containern och häng upp blött kapell på kajaken så att de torkar
- Skriv gärna i gästboken och berätta om att allt är OK eller om något krånglat
- Om något är trasigt kontaktar du ansvariga i havskajaksektionen
Jag har bokat kajaken i bokningssystemet. Hur kommer jag nu åt kajaken och hur ska hyran betalas?
Svar:
I samband med bokningen får du en bekräftelse som mail. Där framgår hur du kommer åt kajaken.
Pengarna betalas in på pg 218277-2.
Vad kostar det att hyra en havskajak?
Svar: Klicka på Regler och priser för mer information
Jag är medlem i Västerås Kanotförening, men har ingen identitet för att logga på.
Svar:
Sänd ett mail till havskajak@vasteraskanot.se och be att du får dig tillsänt en identitet. Om du har några problem med detta kan du kontakta Peter Sjödin, 070-532 3351
Vem har rätt att låna eller hyra föreningens havskajak?
Svar:
Alla föreningsmedlemmar, som har identitet och lösenord för att logga in på bokningssystemet, kan boka kajak.